Gerrie in Zuid - Afrika

Walvissen spotten in Hermanus

Walvissen spotten, Zo vandaag gaat het dan gebeuren, de zee op om walvissen te gaan spotten in Hermanus Onze reisleider Riaan had aangeboden om een busje te huren en ons die dag te rijden. Om zo nog meer van de omgeving te kunnen laten zien. Nou daar hebben we met ons zessen dus gebruik van gemaakt..,want hij hoefde dit niet te doen, zijn werk zat erop bij onze groep. We vertrokken om half negen, om via een prachtige kust route naar Hermanus te rijden. Helaas begon het te regenen daardoor was de zicht iets minder, maar dat vonden we niet erg als het later maar beter werd. De boot vertrok om 12 uur maar Riaan kreeg een telefoontje dat het een boot later werd, niet erg hoor zijn we langs de kustlijn gaan wandelen om daar alvast walvissen gaan spotten, ennnnnn we zagen ze Wauwwwww zo gaaf, en dan moest de boottocht nog komen. Na de lichte lunch zijn we richting de boot gegaan , het weer was opgeknapt , maar op zee was wel een flinke deining , gelukkig had ik een reistabletje op, hopen dat dat helpt! Na ongeveer 20 min varen zagen we de eerste walvis al , moeder met jong. Ohhhhh dat is zo mooi om te zien zo 15 meter van je af, ik zit wel onder de blauwe plekken van de railling, foto's maken ging heeeeel moeilijk, maar dat viel in het niet bij het zien van deze grote beesten.kan nu zeggen, heb niet de big five gezien maar de big Six !! Bij het terug varen moesten we allemaal beneden gaan zitten omdat de deining erger zou worden, nou dat heb ik gezien, rond mij heen stonden of zaten ze met zakjes voor de mond........ Dus ik dacht gewoon niet op letten en gewoon genieten hi hi want wat ging dat bootje tekeer op de golfen , eerlijk gezegd vond ik dat nog leuk ook had genoeg adrialine over na het zien van die walvissen. Na de tocht hebben we bij het hotel afscheid genomen van Riaan . En ben ik na het eten mijn koffer alvast zover in gaan pakken. Morgen staat er alleen nog een wandeling in een Town shipe op het programma . Groetjes Gerrie

Reacties

Reacties

loe en ine

Lieve Ger. Wat heerlijk dat je zo geniet van het waanzinige Zuid-Africa. Wij genieten steeds een beetje mee. Als je thuis bent weer je geweldige foto's die we heel graag van je willen zien. Groetjes van ons. Xxx

Ans

Wat is het daar toch mooi, ook ik kijk uit naar de foto's! x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!