Gerrie in Zuid - Afrika

Kaapstad

Kaapstad Zo effe een update van mijn reis, zondag zijn we vertrokken uit Hoedspruit, naar Jo' burg voor een binnenlandse vlucht naar Kaapstad. 650 km dus weer vroeg uit de veren. Via een hele mooie route kwamen we tegen kwart over drie bij het vliegveld aan. Ons vliegtuig vertrok om zes uur en twee uur later stonden we in Jo' burg. Koffers gingen lekker vlot dus op naar ons laatste hotel van deze reis voor vijf nachten. Na het inchecken nog effe wat gedronken en daarna snel mijn bedje op gezocht. De volgende dag was het er weer voeg op. Om acht uur zijn we richting Tafelberg vertrokken. Met een wachttijd van een uur gingen we met de kabelbaan naar de top om daar te genieten van de prachtige uitzichten. Iets later dan gepland zijn we via de kustroute naar Houtsbay , en Simonstown met foto stops naar de Boulders pinguïn kolonie gegaan, heerlijk aan de kust onze onderweg gekochte broodjes opgegeten. Na deze stop zijn we naar de Kaap de goede Hoop gereden voor mooie foto's en de groepsfoto. Onze laatste stop was bij de Kaap punt. Helaas was de zee mist weer komen opzetten dus we stonden letterlijk met onze hoofd in de wolken. En hebben we de wandeling maar weggelaten. Onder weg naar beneden kwamen we een groep bavianen tegen met volgens ons een baby'tje van een paar dagen. Zoooooo leuk omdat te zien :-)) Aangekomen bij het hotel was het snel douchen en opknappen. Met de hele groep bij een grill restaurant gegeten . Heb dit keer springbok uitgeprobeerd en dat was geen verkeerde beslissing. Nu heerlijk relaxt straks met een paar naar het Waterfront en vanmiddag naar Het Robbeneiland! Hopen dat het weer netjes blijft anders varen de boten niet en dan gaat het niet door. Zo dit was het weer voor even Dikke knuffel