Gerrie in Zuid - Afrika

Hoedspruit dag 2

Vandaag erg vroeg op nl half vijf. Om half zes zou onze jeeps weer vertrekken naar het Kruggerpark voor een dag safari. Begin wel te merken dat ik iets moeilijker mijn bed uitkwam. Maar goed ingepakt in een hele warme safari cape werden we onder het rijden wel echt waker. Onze gids was de opnieuw Ronnie. Bij het park aangekomen zagen we onze eerst olifant met een ochtendhumeur. ( met dat ik dit op het veranda zit te schrijven lopen er 4 grote wratten zwijnen langs mijn Lodge , zo gaaf). Dus dit begon al goed , al snel volgden er meer dieren onder anderen de zebra, giraffe, een kude impala's die de weg overstaken kudu's, springers, hyena's en als kers op de taart de luipaard. Zooooo dat was kicken. Wij hadden dus de BIG FIVE in een paar dagen gezien toppie!!! Bij de ontbijt stop ( ontbijt pakket meegekregen ) waren nog de blauwe glansspreeuw en de grijze neushoornvogel. Onderweg nog enkele vogels op de foto kunnen zetten onder anderen de ....arend . Al die namen moet ik nog effe op zoeken. Ook weer de leeuwen maar nu zowel het mannetje als het vrouwtje. Even later een kudde van ongeveer 40/50 olifanten met heel veel kleintjes die de weg overstaken. Zooo gaaf! Na de lunch zagen we weer een grote kudde olifanten bij een drinkplaats maar tegelijk met de nijlpaarden, zowel op het land als op het water. Ook hebben we de witte neushoorn gezien!! Onze dag kon echt niet meer stuk. Tegen 4 uur waren we weer terug bij de lodge waar we nog even wat gingen drinken om daarna lekker nog even op het veranda te zitten Savonds hebben wij alvast afscheid genomen van Linda onze buschauffeur, die hoeft ons allen morgen af te laden ( zoals ze dat hier zeggen) bij het Airport bij Johannesburg.dan gaan we met een binnenlandse vlucht naar Kaapstad. Dan ruilen we de natuur in voor de grote stad met de tafelberg als decor. Voor de meesten 3 nachten en voor mij en vijf anderen vijf nachten , ja einde van de reis is al in zicht maar ik wil daar nog even niet aan denken. Het was een hele leuke avond, Linda en Riaan hebben voor ons op hun gitaar gespeeld en enkele nummers gezongen. En na het eten had Riaan nog een springbokkie geregeld , dit is pepermunt likeur met Amarula . De ober deed er nog een verhaaltje bij. Daar stonden we dan in een kring met een vinger langs ons hoofd een springbokkie uit te beelden. En dan naar links en naar rechts kijken als er geen leeuw aankwam dan een stap naar voren, weer kijken. Oeps een leeuw gauw weer terug , leeuw is weg, dan in een keer opdrinken

Reacties

Reacties

Sonja Olthof

Hey Gerrie, je hebt een fantastische reis lees ik !!! Hoe is de temperatuur daar eigenlijk ??? Rudi en ik gaan 20 oktober voor 2 weken naar Zuid-Afrika. Ook o.a. het Krugerpark...leuk dat ik nu alvast een voorproefje heb :-) Nog heel veel plezier in Kaapstad !!
groetjessssssssssss Sonja

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!