Gerrie in Zuid - Afrika

Hoedspruit dag 1

Hoedspruit Zo liggend onder een klamboe, bijkomen van een hele mooie dag. We zouden om 8 uur vertrekken, maar zoals gewoonlijk was de groep al heel vroeg bij de bus , zo vroeg dat we op onze reisleider moesten wachten.. Hij gaf meteen aan dat hij nog nooi een groep mee had gemaakt die altijd zo vroeg waren.. Zodoende gingen we 20 min eerder onderweg via de panorama route naar Gods Window, de drie rondeels en..........Canyon . We kwamen om goed half drie bij onze hotel aan .deze bestond uit ronde huisjes midden in de Busch Busch. Op de deur staat dat je niet in paniek moet raken er dieren rond je huisje lopen . Dit komt voor ik heb gehoord dat dit zelfs een nijlpaard kan zijn . In elk huisje hangt een fluitje voor het geval van nood. Ja dat is echt gaaf!! Om half vier zijn we vertrokken voor een avond safari met een drankje en nootjes in de openlucht. Onze gids hete Ronnie, We waren net goed en wel aan het rijden kwamen we al de koedoes, inpalas en wrattenzwijnn tegen. Een vrij grote kudde gnoes was Prachtig om gezien. Bij een kudde olifanten kreeg ik het effe Spaans benauwd hoor. Het was een hele groep inclusief kleintjes. Het mannetje stond ons aan te kijken van " uit de weg" maar gelukkig wist de gids dat hij op de plek stond waar ze altijd overstaken dus reed hij een eind achteruit. Bij de plek aangekomen waar het drankje zouden nemen was de ondergaande zon niet wat ik had gehoopt door de bewolking, maar ik heb wel een paar foto's kunnen nemen. We waren te half negen weer bij de Lodges waar we gingen eten daarna nog heel even gezeten en toch maar snel het bedje op gezocht. Helaas hebben ze bij deze lodges geen WIFI dus dat is wel even 2 dagen afkicken.