Gerrie in Zuid - Afrika

Zululand

28 september Zulaland Heerlijk uitgeslapen nou ja om 5.15 al heerlijk op het veranda bij mijn logde luister naar de volgens en genieten van de kudu en redbok. Half negen gamedrive Hluluwe wildreservaat Opnieuw met een open safari wagen door het park in hoop hoop enkele dieren van het lijstje van de big five weg te kunnen strepen, natuurlijk alle andere dieren waren ook weer welkom hoor. Direct bij de ingang spotte we eerste aapjes en in de verte een zebra. Yeahhh dit begon al goed. Verder in het park kwamen we ook steeds mee dieren tegen, waterbok , kudu, springbok en nog een paar van deze soort. Ook hadden we geluk dat we de olifanten zagen een kudde met jongen zooooo mooi om te zien. Maar toen we een stukje verder reden kwamen we een bul tegen zo'n hele grote hi hi en die begon met zijn oren te klapperen dat beteken zoiets van " weg jullie! " Best spannend en dit was nog maar het begin, want er volgen nog meer safari's. Aan het eind mochten we ook nog een groep buffels spotten met jongen, vlak naast onze jeep, we waren heel érg stil want de buffel staat bekend als zeer gevaarlijk net zo als de nijlpaarden. Aan het eind van het park zaten nog drie helmparelhoenders in de uitwerpselen te wroeten voor een lekker hapje 'Smiddags heb ik het wat rustig aan gedaan en in het park rond het hotel wezen wandelen, en ik ben zo happy heb daar 1 van de drie vogels die ik wilde fotograferen op de kiek gekregen nl de bonte ijsvogel. ( pied kingfisher) Tegen half vijf zin we met bijna de hele groep naar een cheeta opvang geweest. Deze opvang verzorgen de zieke en gewonde cheeta's en andere kat soorten.. Op de terug weg naar het hotel was het zooooo koud in de jeep dat we onder een dikke deken zaten. Gelukkig konden we meteen aan het diner. Het eten is hier in Zuid-Afrika ontzettend lekker. Na nog effe met zijn allen een afzakkertje te hebben genomen ben ik mijn bed ingedoken. Helaas moesten we de volgende dag dit prachtige hotel verlaten.