Gerrie in Zuid - Afrika

St. Lucia / Zululand

St. Lucia Zululand 27 september Weer een nieuwe dag om 5 uur op was het opstaan en om 6 uur was het vertrek voor een gamedrive door het iSimangaliso wetland park. 8 van onze groep gingen proberen walvissen te spotten. Ze hadden geen geluk met het weer want het was toch koud er stond ook een behoorlijke wind. , om twaalf uur zouden we ze weer zien bij de ander boot voor een tocht over de St. Lucia meer. Ben blij dat ik pas in Kaapstad naar Hermanus ga om deze pracht beesten te zien. Hopelijk is het dan beter weer. We reden met twee wagens door het park en als eerste zagen we zebra, en niet veel later een wrattenzwijn. Dit begon al goed. In de verte helaas de witte neushoorn, maar bij een meer aangelopen wel weer de nijlpaarden zooooo mooi om te zien he!! Verder zijn we nog springbokken, waterblokken en nog wat andere soorten van deze famillie tegengekomen. De namen komen nog wel. Dit was een heel hele mooie start van onze eerste gamedrive. Om twaalf uur zagen we de rest weer terug ( ze hadden de walvissen gezien maar oooo wat was de zee ruw) om een boottocht over het St Lucia meer te maken om daar de buffel, en krokodillen te spotten. We hebben ze beiden gezien, maar toch voor mij was de hoogte punt de visarenden wauwwww wat een pracht beest zeg. Daarna was het richting van het volgende hotel, maar voor we hier aan kwamen zijn we eerst nog naar een (voor toeristen opgezet) Zulu dorp gegaan. Het was echt lachen geblazen. Na uitleg van de leefgewoonten kregen we een zang en dansvoorstelling . Leuk om een keer te zien. En ons hotel voor twee nachten lag midden in de Bush Bush ........ in een woord GEWELDIG!!!! Je sliep in een logde die op het groot terrein stonden,. De kudu's en andere soortgenoten liepen gewoon rond je logde . Ook bleek er krokodillen in het meertje te zitten. En een vogels!!! Dit was echt genieten. ' savonds na het heerlijke eten hebben we nog rond een soort kampvuur gezetten, waar later Riaan onze reisleider op zijn gitaar ging spelen. En dan kan je allen nog maar denken ...... Wat wil ik nog meer.