Gerrie in Zuid - Afrika

st Lucia / Zululand

Vandaag was weer een lange dag van reizen. Via de snelweg zijn we door het gebied van de duizend heuvels naar de watervallen gereden waar we een koffie stop hadden en de benen konden streken. Dat is wel effe nodig hoor want die bussen zijn gemaakt voor kleine slanke mensen en niet voor die Hollandse welvaren hi hi hi!! Gelukkig gaat de tijd best snel, en hebben we ook nog een bezoek gebracht aan Durban, een badplaats aan de Indische Oceaan.waar we konden lunchen. De temperatuur was ondertussen al behoorlijk op gelopen en het was ook behoorlijk warm in de bus. Gelukkig werd er veel gelachen. Tegen half vijf kwamen we bij het hotel aan waar we een glaasje Amarula kregen van Riaan om te proeven , deze likeur word gemaakt van een Zuid Afrikaanse vrucht. Zoet maar heel lekker. We kregen met twee personen een appartement toegewezen met wel een eigen kamer en badkamer. Maar ook een woonkamer en een keukentje. Zag er netjes uit maar was totaal niet te vergelijken met het vorige , ach het is maar voor 1 nacht :-)) Die avond konden we zelf bepalen waar we gingen eten. Riaan had ons het Ociaan lizzle restaurant aangeraden en dat heeft de hele groep ook gedaan. Dat was beslist geen verkeerde keus. Voor we gingen eten moest er natuurlijk eerst gepind worden........we waren zo aan de gang dat zelfs de bewaking die er vlak bij stond dubbel van het lachen lag. Na het eten een poosje voor de kamer gezeten, om te proberen op internet te komen maar ja...Wifi was er wel maar ook weer niet. :-)) Morgen vroeg op, om 6 uur vertrekken we voor een game drive, een paar van de groep gaan walvis spotten , maar dat komt voor mij in Kaapstad .