Gerrie in Zuid - Afrika

Johannesburg/ Drakensbergen

Johannesburg /Drakenberg Na een korte nacht zijn we vertrokken naar onze volgende bestemming Drakenberg. En het was een dag van lang reizen. We hadden geluk, omdat het een nationale feestdag is was het rustig rond Johannesburg . Riaan onze reisleider legde veel uit onderweg. Ook het program werd een beetje doorgenomen van die dag via Bethlehem waar we een koffie stop hadden zijn we door gereden naar Clarences waar we heerlijk hebben geluncht . Al snel daarna kwamen we in het Golden Gate Nationale park aan waar we onze eerste uit de bus wild spotte nl de berg zebra, springbok en.. ..... In dit gebied ligt ook de bekende Drakenberg die dan ook weer voor een deel in Lesotho ligt. Ons hotel ( Mont Aux Sources) ligt net voorbij het plaatsje Bergvile. In de bus heeft onze reisleider ons de droge worst laten proeven, lijkt erg op die van in Nederland, ook zou hij ons deze vakantie. Meerdere Afrikaanse dingen laten proeven , nou daar ben ik altijd voor te vinder :-)) S'avonds in het hotel hadden we een buffet van de braai , en ik kan. Jullie zeggen dat is niet mis, en dje toetjes yammie yammie!! Na twee vermoeide dagen was een keer vroeg de kamer opzoeken geen straf! En kon ik heerlijk van mijn nachtrust gaan genieten, want morgen staat er een lange wandeling op het programma.. Groetjes Gerrie

Shamila

Droge worst!!!!!! De rest lijkt is ook erg leuk om te lezen. Succes met de lange wandeling, ben nu al benieuwd naar jou verhaal.

loek en ine

lieve Gerrie,
Je eerste foto`s zijn alweer prachtig en brengen ons even terug in de tijd dat wij daar ook waren.
Nog heel veel mooist te zien!!
geniet.