Gerrie in Zuid - Afrika

Swaziland

29 september Vandaag was het weer een reisdag. Om acht uur was het vertrek met de bus richting Swaziland. Maar was weer ver voor de wekker wakker. En die tijd moet je pakken! daarom met een heerlijke kop koffie op mijn veranda luisteren naar alle vogelde die langzaam wakker werden. Helaas was het weer ons niet gezind, want het regende bijna de hele dag. Maar dat mocht de pret niet drukken. Bij het ontbijt hebben we eerst gezongen voor Angele die jarig was. We waren al vrij vroeg bij een benzinepomp om te tanken maar waar we ook konden pinnen, maar helaas deze werkte niet. Ja wat nu ?we hadden toch extra geld nodig , omdat we geen Swaziland geld wilde pinnen. Maar ja Riaan zou Riaan niet wezen want tien minuten later liepen we met de hele groep door het stadje naar een bank. We waren een bezienswaardig voor de plaatselijke bevolking. Opgesplitst in twee groepen haalden de automaten leeg. Bij de grensovergang bij Lavumsa moesten we een stempel ophalen om Zuid-Afrika te verlaten en een na 100 meter lopen kregen we er een om Swaziland in te gaan. De koning van Swasiland heet Mswati en die heeft 15 vrouwen. Zijn vader had er tien keer zo veel en rond de 250 kinderen...... Zo dat is bijna elke dag wel een verjaardag vieren;-)) Ons hotel lag midden in het Ezulwini valley in het plaatsje Milwane .Het hotel was erg mooi, maar miste wel die mooie dieren.

john

Hoi Zus
het zijn hele mooie verhalen die je schreef en zo te zien geniet je er ook van en als natuur lefhebber kom jij daar niks tekort je kunt daar wel genoeg vastleggen je hebt straks wat te doen als je straks weer bent nou geniet er nog maar van je broer .